C'est la vie

"Ne küzdj túl erősen. A legjobb dolgok váratlanul történnek." /Gabriel García Márquez/

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

"Most segíts meg, Mária!"

2010.05.22. 19:40 - Camka

Magával ragadott az az érzés, amit igaz csak interneten keresztül, de végigéltem a csíksomlyói búcsú élő közvetítését nézve. Igyekeztem reggeli teendőimet minél gyorsabban befejezni, hogy nyugodtan leülhessek a notim elé, és ha már személyesen nem sikerült, de lélekben együtt legyek az ottani emberekkel. Az ünnepi szentmise közvetítése előtt és után zarándokokat interjúvoltak meg, kinek mit jelent ez a hely,milyen érzéssel jön vissza immár sokadszor akár a világ bármely pontjáról is. Szívszorító gondolatokat hallottam, tele voltak szeretettel a szavak. Még csodálatosabb érzés lehetett ott a csíksomlyói nyeregben átélni mindezt. Bűnbánó szív, hit, megtisztulás, megbocsátás, felemelkedett lélek, magyarságtudat, összefogás, együvétartozás, méltóság és szeretet. Csodálatos. Már most elhatároztam, hogy ha a jó Isten is úgy akarja, jövőre én is részt veszek ezen a zarándokúton. Legszívesebben már az első pillanatokban felkerekedtem volna, sajnos nagyon sok ez a majdnem 800 km távolság. Sajnáltam, hogy vége lett a közvetítésnek. Eléggé a hatása alá kerültem, még jobban azt éreztem, hogy nekem is van min elgondolkodnom, és erőt merítenem az előttem álló életre. Ezek után, mivel kedvem nem igazán volt semerre kimozdulni, lepihentem és olvastam tovább a könyvemet. Minden tőlem telhetőt meg fogok tenni és még ha most alaposan benne is vagyok a pácban, valahogy biztos kijutok belőle! Ez most igen magabiztosan hangozhatott... Jegyzeteim ismét bővültek, amik közül talán ma a legfontosabbak,hogy kicsinyes sérelmeimet félre kell tenni, bízni kell magamban, és a rossz beidegződéseket fel kell adni. Elvégeztem egy-két gyakorlatot is, amiknek eredméye számomra megdöbbentő volt. Pontosan úgy zajlott le bennem minden, ahogy a könyv írója a későbbi soraiban megírta. Megosztok itten is egy gondolatot, ami szintén hangsúlyt kell hogy kapjon: " Lehetsz bármilyen széplélek, az edényt, amelyből ettél, azért el kell mosogatnod. Nem hagyhatod, hogy a mosogató piszkos edényektől roskadozzon, mondván: "én lelki beállítódottságó vagyok" Így van ez az érzéseinkkel is: ha tiszta fejjel akarsz gondolkodni, akkor szabadítsd meg tudatodat a tisztátalan gondolatoktól." Magamba nézve potosan tudom, hogy nekem ezen mit kell értenem... Az elmerengő gondolatok közben kicsit el is szunyókáltam. Majdnem két óra alvás után, elég furán ébredtem. Majd kicsit beszélgettem egyik kedves régi ismerősömmel. Aki meglepő kérdést tett fel nekem: "Te ilyen vallásos vagy?" Igen én ezt fontosnak érzem, bár vallásomat a magam módján gyakorlom. Sokszor merítettem már erőt abból, hogy imádkozásaimban a megfogalmazottak meghallgatásra találtak. "Merjünk hinni és szeretni!"

A bejegyzés trackback címe:

https://camka.blog.hu/api/trackback/id/tr412022893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása