C'est la vie

"Ne küzdj túl erősen. A legjobb dolgok váratlanul történnek." /Gabriel García Márquez/

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Sikerült!

2009.09.02. 16:38 - Camka

Címkék: vizsga

Ma volt a nagy nap. Amire majdnem egy hónapon át készültem, ami miatt nagyon sok dologról le kellett mondanom... Vizsga. Nem is akármilyen. Államvizsga. Miből? Európa jog és nemzetközi kollíziós magánjog. Ugye milyen szép neve van? Mindenesetre az Európai Unió mind közösségi és uniós joganyagából, mind az intézményeinek, szervezeteinek működéséből.. az egész Európai Unióból nagyon képzett vagyok :) Ha bárkinek kollíziós magánjogi ügyekben tanácsra van szüksége nyugodtan keressen :) Szóval már tegnap este lementem Pécsre. Az utazás egész jól telt. Attól eltekintve, hogy Kaposvár előtt a Desedánál majdnem karambolozott a buszunk. Este fél 8-ra már lent is voltam. A megszokott szálláson aludtam, ahol a recepciós bácsi nagyon kedvesen fogadott, és nagyon örült, hogy több hónap eltelte után láthat. Aztán azon vettem észre magam, hogy már panaszkodik is a változásokról, a munkakörülményeiről. Türelmesen, kedvesen mosolyogva meghallgattam, de már alig vártam, hogy mielőbb szabaduljak tőle és elfoglalhassam a szobámat. Idegesített, hogy még kb. 40 tételt át kellett néznem, mert aztán akkor már olyan szinten készen voltam, hogy semmire sem emlékeztem. Este felhívtam Kiskertészt. A megszokott vizsga előtti kabalatelefonálás nem maradhatott el. Csak úgy megjegyzem, hogy amióta ismét bevezettük a telefonhívásokat, sikerülnek is a vizsgáim. :) Este fél 11-ig bírtam tanulni. Fejem alá tettem a tételeket, könyveket, hátha még éjszaka beleszáll valami okosság a buksimba, aztán elaludtam.

Ma reggel már fél 6-kor felkeltem. A szokásos reggeli készülődés után, nagy levegőt vettem és elindultam be az Egyetemre. Találkoztam régi ismerős arcokkal, ami egy kicsit megnyugtatott, hogy nem csak én vagyok így elmaradva a régiek közül a vizsgákkal. Azért a vizsgák mindig összehozzák a jó tárasaságot. Már csak azért is megéri elmenni vizsgázni, mert mindig új embereket ismerek meg. Ma is így volt. Jó pár szakmabeli kolleginával cseréltem telefonszámot és e-mail címet, és izgultunk együtt, hogy vajon ki kinél fog vizsgázni, és mit fog húzni, aztán hogy meglesz e a vizsga :) Egész jó vizsgabizottsághoz kerültem, 4-en voltak. Nem igazán ismertem őket, még személyesen sosem találkoztam velük. De így utólag nagyon szimpatikus testület volt:) Szóval mint mindig belehúztam a megterített tételek közepébe, és nagy meglepetésemre két viszonylag könnyebb tételt sikerült kihúznom. Ennél jobb nem is történhetett volna. Valahol már sejtettem, hogy ezeket tudom annyira, hogy bukta már nem lehet. Másodikként gyorsan le is feleltem. Kicsit kabaré volt a feleletem, de szerintem ezen azok, akik már vizsgáztak velem nem lepődnek meg. Jókat kacagott rajtam és általam elmondottakon a vizsgabizottság elnöke is, aki először nagyon mogorva benyomást keltett, de szellemes vizsgázásom felderítette. Nah azért nem ment olyan könnyen. Mindkét tételt el kellett mondanom, sőt még kérdeztek is. Az eredményhirdetés kb fél 12 -kor tartották meg. Azt már sejtettem, hogy nem egyes a feleletem, de azon nagyon meglepődtem, hogy négyest kaptam. El se akartam hinni. Államvizsgám még nem sikerült ilyen jól. Persze még vissza van egy polgári jog záróvizsga, ami talán még ennél is keményebb lesz. De igyekszek majd mihamarabb azon is túl lenni. Elvileg az majd valamikor október első napjaiban lesz. Aztán ha az is sikerül, gyorsan megvédem a szakdolgozatomat és befejeztem jogi tanulmányaimat az egyetemen.

Délután fél 4-re értem haza.Egyszerűen annyira kimerített ez a sok tanulás illetve a vizsganap, hogy csak fekszek itt az ágyon és nézem a tévét. Bár az is túlzás, hogy nézem, mert szerintem agyilag már azt sem fogom fel, hogy mi megy benne. Legszívesebben csak aludnék, aludnék. Azt is megpróbáltam, de olyan fáradt vagyok, hogy még aludni sem tudok.

A bejegyzés trackback címe:

https://camka.blog.hu/api/trackback/id/tr121355661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása